Wirtualne zwiedzanie szkoły

Licznik odwiedzin

Odsłon : 605381
Szkolna wycieczka

W dniach 29-31 maja odbyła się szkolna wycieczka. Uczestniczyli w niej uczniowie klas II e, II a, II b, II d i I b wraz z opiekunami p. Anną Bondyra, p. Anną Borejczuk, p. Małgorzatą Piwko, p. Ewą Zielińską – Sprzęczka.
Celem naszej wycieczki było zwiedzanie  zabytków kultury i historii oraz poznanie środowiska przyrodniczego naszego kraju

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po Wiśle. Z przewodnikiem zobaczyliśmy Wzgórze Wawel, dziedziniec Zamku Królewskiego, Groby Królewskie, następnie udaliśmy się na Stary Rynek
 z Ratuszem i Sukiennicami. Wysłuchaliśmy hejnału i weszliśmy do Kościoła Mariackiego, aby obejrzeć słynny ołtarz Wita Stwosza.

Upalne popołudnie spędziliśmy w chłodnej, ale pięknej Jaskini Łokietka -  znajduje się w obrębie Ojcowskiego Parku Narodowego. Jest to największa z jaskiń w Parku, a jej długość wynosi 320m.

We wtorek zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę by podziwiać piękno gór. Wyruszyliśmy spod Wielkiej Krokwi Doliną Białego. Przed nami co chwila roztaczały się  piękniejsze widoki. Dotarliśmy na Sarnią Skałę (1377m.n.p.m ) i stanęliśmy oko w oko z Giewontem – widok niezapomnianyJ
Kierując się w drogę powrotną Doliną Strążyską - w jej górnej części zobaczyliśmy Wodospad Siklawica (jego wysokość to 23 m), kolejny cud natury. Wracaliśmy Doliną Strążyską trochę zmęczeni, ale dla takich widoków warto było przemierzyć tę trasę.

Trzeciego dnia wyruszyliśmy w stronę Wadowic.
Dom Rodzinny Jana Pawła II zrobił na nas niesamowite wrażenie. Olśniła nas nie tylko nowoczesność – Multimedialna ekspozycja rozmieszczona na 1000 m2 powierzchni, ale przede wszystkim pamiątki po naszym Świętym m.in. fotografie małego Karola, z górskich wypraw, jego sutanny, ziemie ze wszystkich kontynentów , które odwiedził Ojciec Święty, a także oryginalny pistolet , z którego Ali Agca strzelał do Papieża na placu Św.Piotra w Rzymie. Ekspozycja pozwoliła nam poznać całą drogę życiową Św. Jana Pawła II.
Oczywiście w Wadowicach też spróbowaliśmy słynnych kremówek – były smaczne.

Z Wadowic udaliśmy się do Bochni. Najpierw była trzęsąca i ciasna winda, potem dziwne, bo niespodziewane metro i tak znaleźliśmy się 212 m pod poziomem gruntu w najstarszej Kopalni Soli w Polsce – działa od 1248r. Tutaj dalej zachwyt podziemną ekspozycją multimedialną – zwiedzanie miało charakter podróży w czasie. W opowiadaniu historii naszemu przewodnikowi  pomagali polscy królowie, żupnicy genueńscy, a nawet duch cystersa – mnicha.

Nasze zwiedzanie dobiegło końca, wyruszyliśmy w drogę powrotną,  późnym wieczorem byliśmy  już w domu. Zmęczeni, ale zadowoleni.

Było bardzo fajnie – zdjęcia mówią same za siebie:)